3. feb. 2007

Selvportrett i trappen - av mentoren (!)



Altså. Denne krever en forklaring. Den første skikkelige vinterdagen opprant, og før ungene gikk på skolen måtte jeg selvfølgelig gjøre et dypdykk i kommoden i gangen for å finne vanter og luer og annet nødvendig vinterutstyr. Og så begynte jeg å rydde i skuffene - og tok l ikegodt på meg en lue jeg hadde lett etter lenge - mens jeg organiserte resten. Begynte å fryse litt på bena, så jeg dro på meg de første raggsokkene jeg fant - et umake par selvfølgelig - og så så jeg at det var uhorvelig mange hybelkaniner i gangen, så jeg hentet feiebrettet og begynte å feie. Akkurat da ringte telefonen. Det var styreren på Bergåstjern som ringte fordi hun hadde hatt Kristin inne på intervju til stillingen som avdelingsleder, og jeg sto oppført som referanse og mentor. (!) Så sto jeg der da, i dette antrekket, med feiebrettet i hendene, og la ut om Kristins glimrende egenskaper som leder og sykepleier og venn. Og flirte litt med meg selv. Tenk om styreren så meg nå! Dette må doukumenteres... (For ordens skyld: Kristin fikk jobben! )
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails