15. mars 2008

Idag blir Sindre døpt

Sindre er en spesiell ung mann. Han tok selv kontakt med kirken for å få vite mer, og har de siste ukene tatt for seg av Evangeliet med et vitebegjær og en entusiasme mange av oss 'gamle' kan misunne ham. Og idag blir han altså døpt. Jeg er blitt bedt om å si noen ord om Frelsesplanen i pausen mellom selve dåpshandlingen og resten av dåpsmøtet, og har ligget og tenkt litt på hvordan jeg skulle vinkle det. De som kjenner meg vet at jeg elsker ordtak og sitater. Jeg samler på dem, og bruker dem - til ungenes fortvilelse - hele tiden.. Et av dem har dukket opp til stadighet de siste dagene:

'God is our Father,
Man is our Brother,
Life is a mission,
not a career...'

Det blir nok utgangspunktet mitt. Selv om jeg nok ville sagt at livet var en skole, ikke en konkurranse...;-)

Søstermisjonærene så boken jeg lagde til Sofie, og fikk lyst å lage en minnebok til Sindre. Det gjorde vi sammen på onsdag. Her er resultatet.




Grommeten nede til høyre (mitt nye varemerke...) har teksten 'Believe', og gjennom hullet skimter man ordet 'Faith'.
Mønsterarket på framsiden har vi også brukt på innbydelsene til dåpen. synes selv det ble ganske lekkert!

2 kommentarer:

  1. Her har jeg visst ikke havna før :) Så mye fint du har liggende, og så søt kattunge ;)
    Lykke til i dag - håper det blir en minneverdig dag for alle!!

    SvarSlett
  2. Jeg liker det "ordtøkjet"...
    Så fine bøker du lager. Kan man kanskje få lagt inn en bestilling til en journal :) ?

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails