28. aug. 2010

Bloggstinenser og en Grandtantes betraktninger




Etter først en høyst frivillig pc-pause på 4 uker og så en ikke fullt så frivillig internettpause på 2, er høstens første blogginnlegg på trappene.

Jeg sverger sjelden til konspirasjonsteorier, men nå er det like før...

Da vi kom hjem fra 4 ukers ferie var internettet vårt ikke friskt. Det var meeeget tregt. Først skyldte vi på pc'n, men da det var like tregt på samtlige av husets laptoper, forsto vi at det måtte være selve bredbåndet. Leverandøren vår, som jeg ikke vil nevne med navn, fant relativt fort ut at joda - det var noe galt, men de var ikke fullt så kjappe med å gjøre noe med det.

Da feilen omsider var rettet og farten normal, gikk det plutselig ikke an å koble seg til nettet med den stasjonære pc'n lenger, hvilket er mitt foretrukne bloggeverktøy. Dessuten var kameraet tomt for strøm, og laderen forsvunnet på mystisk vis - og dermed var alle sommerbildene trygge, men utilgjengelige, på minnebrikken i kameraet.

I desperasjon tok jeg minnebrikken med meg til fotobutikken og fikk bildene over på en cd, og så måtte jeg ta med jobb pc'n hjem, for å kunne komme meg på nett. Men da ville plutselig ikke laptopen på nett heller! Og cd'n med bildene forsvant også på mystisk vis. Herav konspirasjonsteorien. Det er ikke meningen jeg skal blogge.

Men jeg gir meg ikke. Med ny cd, nettverkskabel og en meget tydelig sinnarynke i pannen sitter jeg nå her i gangen og SKAL få ut et innlegg. Okke som.

Høh.  Vannkopper hos minstemann gjorde at turen til oss på Bjergøy ble utsatt noen dager, men vi fikk likevel en uke sammen, og ble fullstendig 'smitten'. Foreldrene deres er ikke så verst de heller - men det var nok de 3 små som ble feriens favoritter. Underholdningsfaktoren var høy, for å si det mildt. Travelt, men hyggelig. Og helt sikkert travlest for mamma'n og pappa'n.

Da jeg skulle forsøke å finne ut slektskapet til de søte små oppdaget jeg til min forskrekkelse at jeg var grandtanten deres. Og følte meg umiddelbart møllspist og minst 70 år gammel...

Og så går livet videre. Nytt skoleår. Ny 'husokkupant': Jakob Ruus. Nye utfordringer på jobb og i heimen.

Og forhåpentligvis nytt kjøkken i løpet av vinteren. Idag var vi innom Ikea og Kvik, såvidt - for å kikke litt. Kjenner på meg at dette kan ta tid. I mellomtiden har vi gått løs på trappegangen ned til kjelleren, tømt, fått opp lys, og nå holder Johannes på å lysne panelen. Når jeg klarer å rive meg løs fra bloggen skal jeg male taket der hvitt, og så forberede sangstund til primær imorgen. Helgunn er nemlig på hyttetur. Det får bli min bursdagsgave til henne. Happy Birthday kjære svigerinne!
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails