2. juni 2011

A girl's best friend

Jeg leste en gang et intervju av Christer Falck, programlederen på Robinsonekspedisjonen, der han ble spurt om det var en fordel å ha store pupper for å bli valgt ut som deltager. Han svarte: 'Som i alle andre situasjoner på denne jord, bortsett fra når man er kvinnelig maratonløper, er store pupper en velsignelse.' Hmmmff.
Jeg har altså ingen ambisjoner om å være deltager på Robinsonekspedisjonen, (jeg ser ikke på programmet en gang!), men jeg trener for tiden til min andre halvmaraton, og  må dessverre innrømme at han delvis har rett.

Har du noen gang sett en kvinnelig maratonløper? De er stort sett senete streker som lett kan forveksles med prepubertale gutter. Derfor må jeg innrømme noe: Jeg trener til halvmaraton, i all hovedsak fordi jeg vil ha mindre pupper, og har hverken råd eller lyst til å legge meg under kniven for å få det til.

Jeg har valgt å ikke tenke for mye på hva som kom først av høna og egget, eller i dette tilfellet, maraton eller små pupper, da jeg er stygt redd for at konklusjonen ikke vil være til min favør. Men som en dedikert halvmaratonløper med D-cup, har jeg i løpet av de siste årene blitt ekspert på Sports bh'er. Dersom jeg virkelig var blitt valgt som deltager på Robinsonekspedisjonen, og måtte velge én persolig eiendel jeg kunne ta med, så er jeg stygt redd det ville vært en god bh...


Cluet, etter mange års nitid forskning på området, er å bruke ikke bare 1, men 2 stykker samtidig når man skal løpe. Til styrketrening og lettere gruppetrening går det greit med 1, men høypuls aktiviteter og løping: ALLTID 2. Og de bør helst ikke være like. Den innerste bør ha bøyler, den på toppen bør være veldig stram, men elastisk.


Favorittene mine er Champion sine. Særlig denne.


Og på toppen bruker jeg som regel en MXDC sportsbh, som denne, som jeg har i flere farger.


Støtte er altså uvurderlig. En god sports bh er med andre ord 'a girl's best friend'.

God tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails