4. okt. 2011

2 helger i året...



...er det tid for Generalkonferanse. Da samles kirkens over 14 millioner medlemmer i kirkebygninger, foran tv'er, radioer og pc'er verden over, og fÃ¥r se og høre utvalgte budskap fra kirkens øverste ledere. Høstens konferanse gik av stabelen sist helg. Johannes og jeg var pÃ¥ Sjernarøy, og etter Ã¥ ha tatt opp bÃ¥ten for vinteren, sÃ¥ satt vi pÃ¥ terrassen, pakket inn i pledd, og hørte pÃ¥ konferansen pÃ¥ I-phonen hans,  som vi hadde koblet opp til et par mobile høytalere. Det er jo ikke helt som Ã¥ være tilstede i konferansesenteret, men ganske fint likevel!
 
Jeg elsker å lytte til disse inspirerte kvinner og menn, som uten unntak inspirerer og veileder og
 oppmuntrer meg til Ã¥ bli en bedre mor, en bedre hustru, et bedre medmenneske...Og det beste er at jeg kan se og høre og lese alt om igjen og om igjen, sÃ¥ mye jeg vil i mÃ¥nedene fremover. Og det vil jeg!

Men ingen har beskrevet konferanseopplevelsen bedre enn Lori.  Hvis du ikke har vært innom bloggen hennes enda, sÃ¥ anbefaler jeg den pÃ¥ det varmeste.


Talen som gjorde mest inntrykk denne gang var nok denne:








 

Men hvilken som blir min favoritt vil nok endre seg flere ganger etterhvert som jeg hører pÃ¥ dem igjen. 

Jeg er utrolig glad og takknemlig for Evangeliet i livet mitt, og generalkonferansen forsterker den følelsen hundrefold!





1 kommentar:

  1. I completely agree!!!! Conference moved me too!!! I loved Elder Erying's talk. I can't wait for the Ensign so I can read and Re-read the talks from this Conference.

    Oh and thanks for stopping by my blog!!! : )

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails