9. jan. 2013

Dagens klisje

Jeg har alltid vært veldig stolt av at jeg visste hvilke accenter som skulle være hvilken vei  på e'ene på fransk. Derfor synes jeg det er litt fortærende at jeg plutselig nå av en eller annen grunn ikke klarer å skrive inn accent aigue på klisje... Noe som kan fortelle meg hvorfor alt gr knappen ikke vil gjøre dette lenger?

Nuvel. Nyttårsaften var vi invitert til noen gode venner av oss som nylig har flyttet inn i nytt hus. Jeg tenkte det kunne være hyggelig med en liten innvielsesgave til vertskapet, og hadde dessuten lyst på en unnskyldning til å grave meg ned i scrappesakene mine en dag i romjulen.

En rimelig ramme fra Ikea, scrappepapirrester i vertinnens yndlingsfarger og et assortert utvalg bokstavstickers og rub-ons, noen stempler -  og voilà. (Se - her oppfører accenten seg som den skal! Men motsatt vei:neida.Grrrr.)



 
 
 
Jeg fikk lyst å lage flere, STØRRE, med passepartout, og andre kloke ord - kanskje ikke fullt så klisjeaktig - men jeg mangler rett og slett veggplass etterhvert. Ikke fordi det henger så veldig mye av mine kreasjoner rundt omkring i huset egentlig, men rett og slett fordi vi har fryktelig mye vinduer, og en del store bilder som krever luft rundt seg. Jeg kunne igrunnen tenkt meg å sirkulere kunsten vår litt mer, så flere av bildene kunne få komme til sin rett. Jeg har minst 10 større eller mindre malerier/bilder/plakater/collager som bare står og støver ned for øyeblikket. Hva gjør du med bilder som ikke passer inn i interiøret akkurat nå, men som du ikke vil kvitte deg med?  Noen tips?
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails