31. okt. 2010

Aha opplevelser. (Nei, ikke bandet)

Jeg fikk låne en interessant bok fra Kristi Brown etter hytteturen vår. Den heter 'Parenting the strong willed child' av Kevin Hinckley.


Jeg fikk noen aha - opplevelser der. Det har vært noen travle uker, og det har derfor tatt meg noen uker å lese den. Men det er nok like greit for det var mye å fordøye. Jeg kunne sitert fra den i flere dager, men skal nøye meg tittelen på en annen bok han henviser til, og som jeg nok må lese... 'Generation Me: Why Today's Young Americans Are More Confident, Assertive, Entitled - And More Miserable Than Ever Before.' Gulp.


Pappa sender meg mange linker til interessante artikler, og parallelt med at jeg leste denne boken, sendte han meg en link til en artikkel av Richard Eyre (som Hinckley også siterer i sin bok) 'Overcoming entitlement by giving children real ownership of their money, their things, their choices and their goals'.

Jeg var så heldig å få boken 'Teaching your children values' av Richard og Linda Eyre da ungene var små, og implementerte en del av prinsippene. Men det er nok på tide å ta den fram igen. Jeg var mye flinkere med Celine og Simen enn jeg har vært med Jonah og Benjamin - og det lider de og vi av nå.


Sist søndag var det distriktskonferanse i Stavanger. Ja - Stavanger Distrikt er altså gjenoppstått etter noen år i ingenmannsland. Jørn Ivar ble kalt som ny DP (ikke uventet!) og jeg ble avløst fra UK i misjonen. Johannes og jeg er kalt som nye ledere og lærere for Instituttsenteret i Stavanger. Spennende. Krevende. Utfordrende. Gøy. Litt skummelt.

1 kommentar:

  1. With 5 boys I think this is a book I must read!!! Thanks for sharing!!!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails