20. okt. 2010

En lys idé?

Jeg har grublet en stund på hva jeg skulle finne på til julekortene i år. Så så jeg noen kjempefine bilder på en eller annen blogg, tatt på en sofa ute i en hage. (Jeg har lett og lett, men finner dem ikke igjen - beklager!)
Anyway. Vi har en eldgammel skinnsofa som står ute i vindfanget, så jeg tenkte at vi også kunne ta familiebilder på en sofa i hagen. Jeg mener, når man har en gammel sofa som står ute, og en stor hage, så burde man kanskje bruke dem til noe fornuftig av og til?

Helt klart lettere sagt enn gjort.

Utfordring #1 Få alle familiemedlemmene til å stille på et gitt klokkeslett.


Utfordring #2 Få alle familiemedlemmene til å stille på et gitt klokkeslett mens det enna er dagslys i slutten av oktober.
 
Utfordring #3 Få alle familiemedlemmene til å stille på et gitt klokkeslett mens det enna er dagslys i slutten av oktober og få dem til å se samme vei samtidig.


Utfordring #4 Få alle familiemedlemmer til å stille på et gitt klokkeslett mens det ennå er dagslys i slutten av oktober og få dem til å se samme vei samtidig, og så få noen til å faktisk ta bildene.


Og så hadde jeg enda en lys idé. Celine har lastet opp en App på sin Iphone som etterligner et 60-tallskamera. Hipstamatic heter det, og gir en veldig  kul effekt på bildene. Men det er vanskelig å ta bilder med det, da det etterligner et 60-talls kamera på alle vis, og man ikke ser noe særlig av hva man tar bilde av før etter bildet er tatt. Stakkars Nathan, vår utskremte fotografnevø. Han hade ingen lett oppgave. Jeg synes han gjorde en god jobb jeg . Det var jo  ikke hans feil at objektene var særdeles lite samarbeidsvillige...

Det blir nok julekort uansett. Og nå har jeg ihvertfall noen bilder med hele familien samlet. De eneste i 2010. Tatt på Celines bursdag. Yay!

5 kommentarer:

  1. Koselig bilde:) Morsom historie...
    Skulle gjerne vaert der og tatt bilde for dere:)

    SvarSlett
  2. Great idea! Family pictures are hard no matter what you try...good effort!

    SvarSlett
  3. Nei, ka slags merakkel (les: mirakel) så nydelige dere er alle sammen!

    SvarSlett
  4. Ka slags merakkel, så nydelige alle er! (les: mirakel)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails