27. nov. 2013

Hvilken Disneyfigur er du?

Ok. Profilbildet mitt på facebook trenger tydeligvis en forklaring...

Da jeg så filmen 'To på Rømmen' for første gang, ble jeg litt satt ut. Jeg er vant til at slemme karakterer i filmer og tv-serier heter Joanna, (ref. f.eks. Goldie Hawn i yndlingsfilmen min 'Overboard') men jeg hadde aldri før opplevd at jeg lignet på den slemme stemoren. Og ikke bare fysisk...
 

Mother Gothel er selvfølgelig vakrere og har slankere midje enn meg (hun er tross alt en Disneyfigur...) , men ellers er hun skummelt lik. De mørke krøllene, haken, kinnbena, de grå øynene, det litt sinte blikket, forfengeligheten, besserwissertendensene, kontrollfriken...(Og burgunder er tilfeldigvis yndlingsfargen min.)

Men på et punkt er vi heldigvis ikke så like. Nå er ikke Celine's hår kilden til evig ungdom, men hadde det vært det, så ville jeg neppe tvunget henne til å bli boende hos meg for alltid uansett. :-)

Hvilken Disneyfigur er du?

English Translation

My new facebook profile picture obviously needs some explaining...

When I saw the film 'Tangled' for the first time, I was quite horrified. I'm used to the fact that evil characters are called Joanna (re. Goldie Hawn in my all time favorite film 'Overboard'), but I had never before found a Disney character, let alone villain, I really ressembled. And not just physically either...

Ok, so Mother Gothel is of course more beautiful and has a smaller waist (she is, after all a Disney character), but apart from that, she is scarily like me. The dark curls, the chin, the cheekbones, the angry grey eyes, the vanity, the 'mother knows best', the control freak... And of course; burgundy is my favorite color.

But there is one thing that is not the same. Celine's hair is not the fountain of youth, but even if it was, I wouldn't force her to stay with me forever. :-)

Which Disney character do you identify yourself with?













1 kommentar:

  1. I guess I'd be closest to Merida from "Brave"..... even if I don't have the curls. I did have the rebellious streak though.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails