11. nov. 2013

Sommerfavoritter (Bedre sent enn aldri og sånn...)

Vi skriver november, og på bloggen har det vært lite og ingen aktivitet på en stund. Til mine 4 faste lesere (eller der omkring...) må jeg bare få beklage. Blogg er et overskuddsprosjekt, som jeg har nevnt et par ganger før.

It is what it is. Og det er ok.

Her kommer en kjapp liten oppsummering av sensommer og høst. THFI. (Thank Heaven for Instagram, for de som lurte.)

Noen få dager på Sjernarøy. Om å gjøre å klemme inn minst mulig aktivitet på de få feriedagene vi hadde der. Banjospilling, hengekøye, plukking av bringebær, milkshake, lesing, kajakkpadling og Nemiturer.

(Og dette er aller første gangen jeg legger ut en egenprodusert video på bloggen.)

Begynnelsen av august: Leir på Tromøya. 120 unge kvinner og deres ledere i en uke med teltliv, myggstikk, sol, regn, vind, morgenbad, fnising, kanopadling, vannhenting, nattskravling, hemmelige venner, bål, haik, fantastisk natur og fine minner. Glad det er overstått? Ja. Frister det til gjentagelse? Ja...

 
Soloppgang etter en heller fuktig natt i gapahuk.


Bjellandstrand, der vi hadde morgensamlingene.
 


Siste dag. Ungdomslederne synger for de yngre jentene.
 

Tid for farvel.
 
Det har egentlig vært en ganske fin sommer på Vestlandet sånn værmessig. Så det ble noen turer til Solastranden.

 
Til Nemis store glede.
 
 
 
 
Og min...
 
 
 
Etter en ganske lite treningsfylt sommer pga. det trøblete bekkenet mitt (trodde jeg), bestemte jeg meg for å komme i gang igjen. Jeg hadde vondt uansett, men jeg savnet endorfinene, og tenkte at da kunne jeg i hvert fall ha det vondt for en grunn. Begynte forsiktig med joggeturer rundt Mosvannet, og sakte men sikkert tilbake til Store Stokkavann.
 
 
 
Mosvannsparken.

Men MR'en som ble bestilt i juli og utført i september, (da jeg egentlig begynte å føle meg ganske bra igjen), viste en stor prolaps, skiveutglidning og slitasje. Og satte dermed en effektiv stopper for joggeturene for en stund. Men styrketrening, stabilitetstrening og bevegelighetstrening går bra. Så da gjør jeg det.
 
 
 
Min nye drikkeflaske. Guttene stjal Imsdal flaskene mine hele tiden, så da måtte det bli en rosa en. (Drastic circumstances call for drastic measures. So far, so good.)

 

Sommerens yndlingsbøker fikk jeg fra mamma. En ny yndlingsforfatter: Lisa Genova.
Jeg leste to bøker av henne i sommer. 'Still Alice' og 'Left Neglected.' Begge var bøker som satt i hodet og hjertet lenge etter at jeg hadde lest dem. Anbefales... Og nå vet jeg hva mamma får til jul. :-)

 
På 'tur' med Nemi, og en god bok...
 
 
En helg i oktober var Johannes, Nemi og jeg inne på Bjergøy. Det er litt merkelig, men ganske fint, å være 'alene' sammen der inne. :-)
 

 
Nemis ansiktsuttrykk når hun innser at vi skal hjem igjen... Hun depper alltid i et par dager etter hjemkomsten. Bjergøy er himmelen for henne, selv om hun sliter med alvorlig separasjonsangst når vi er der. Vi kan ikke gå fra henne i det hele tatt.

 
 
Vi plukket store mengder bjørnebær,

 
Klippet plenen og buskene, og nøt de siste rosene.
 
 
Ranya viste noen av maleriene sine på en utstilling i oktober, og selv om dette bildet er litt utydelig, så er det et av mine absolutt favoritter. Det er deilig å se henne skape ting igjen.
 

 
 

Til slutt... Min nye utsikt på kontoret. Jeg begynte i ny stilling i samme firma i begynnelsen av september, og stortrives. Etter så mange år i 'front', er det herlig å få jobbe mer i kulissene. Jeg lærer masse, føler at jeg verdsettes og har en viktig funksjon i bedriften. 
 

 
( Jada, det er facebook til venstre, men jeg lover, det er unntaket, og ikke regelen. Det er rett og slett for travelt til at det skjer for ofte... )
 
 
 

Og så var en ny helg over. Johannes sin bursdagshelg og farsdag  faktisk. Ukene flyr... så banalt. Men dog. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails